Guinot
Back Back to the public area Portail Client

Guinot-tytäryhtiöt

HUIPPUUNSA HIOTTU YRITYSMALLI

NOPEA KASVU

Vuoden 2018 lopussa Guinot-Mary Cohr-tytäryhtiöitä oli 300. Määrä tuplaantui vuodesta 2014.

Nopea kasvu heijastaa yhteistyökumppanien tyytyväisyyttä tytäryhtiömalliin, joka takaa tasaisen 10%-60% liikevaihdon kasvun.

LUPAAVA TULEVAISUUS

Vuonna 2017 Guinot-Mary Cohr- yhteisöön liittyi 77 uutta yhteistyökumppania. Yhteisö odottaa 80-100 uutta kumppania vuonna 2018, ja toivoo saavuttavansa 500 tytäryhtiötä vuoteen 2020 mennessä.

SUOSITUKSET

Sabine Thibaut, Guinot-tytöryhtiön omistaja

 

 

Sabine Thibaut, kahden Guinot-tytäryhtiön perustaja kertoo, miksi päätti muuttaa kaksi hoitolaa Guinot-hoitoloiksi!

 

"Tämän muutoksen tuloksellisuuden myötä päätin tehdä myös toisesta hoitolastani Guinot-tytäryhtiön. Guinot on brändinä tunnettu ja turvalleen vaihtoehto, jonka avulla voin tarjota asiakkailleni luksusta."

Sabine, kerro meille yrittäjyydestä kauneusalalla? Suoritin kosmetologin tutkinnon ollessani 16, jonka jälkeen jatkoin vielä opiskelua. Tämän jälkeen työskentelin 10 vuotta yrityksessä johon kuului 4 hoitolaa, jossa sain kokemusta etenkin tiimin johtamisesta. Opin yrityksen johdon ja pyörityksen perusteet. Sitten koin tarpeen johtaa tiimiä ja kehittää työtäni. Kun olin 28 avasin ensimmäisen hoitolani Pariisiin. Tein tällöin todellista modernisointityötä ja asiakkaiden takaisinhankintaa. Tämän hoitolan menestyksen perusteella päätin avata toisenkin hoitolan, jonka olen sittemmin myynyt. Kaksi vuotta myöhemmin ostin nykyisen hoitolani. Edessäni oli suuri haaste, sillä sellaisenaan hoitola ei vastannut korkean tason palveluamme.  Muutin hoitolani Guinot-hoitolaksi vuonna 2013. Tämän menestyksen jatkeeksi muutin myös toisen hoitolani Guinot-hoitolaksi joulukuussa 2015.

Mikä sai sinut valitsemaan Guinot-konseptin? Kuulin tytäryhtiön mahdollisuudesta edustajani kautta. Aluksi olin vastahakoinen franchising-konseptille, sillä pelkäsin että menetän sananvaltani. Tytäryhtiön perustaminen sai minut kuitenkin kiinnostuneeksi: vähemmän investointeja ja enemmän itsenäisyyttä. Mietin asiaa vuoden ymmärtääkseni, kuinka kaikki käytännössä toimii, ja miten yritykseni tästä hyötyisi. Tapasin monta kertaa Guinot-edustajien kanssa. Sain useita dokumentteja, kuten markkinointitutkimuksen, 3D-simulaatiot ja suunnitelmat. Guibotilla on hyvä ja vahva maine asiakkaiden keskuudessa, ja brändiä pidetään luotettavana ja ylellisenä. Olemme juuri saaneet Hydraderm-laitteen ja tulokset ovat erinomaisia. Odotamme innolla, että asiakkaamme pääsevät hyötymään tästä innovaatiosta. Tiedän tämän brändin olevan dynaaminen ja innovatiivinen. Luotamme heihin 100%.

Nykyään johdat kahta Guinot-hoitolaa, kuinka onnistut hallinnoimaan kahta tiimiä?

Kummassakin hoitolassa tulee olla oma esimies sekä järjestelmällinen tiimi, johon luotat täysin. Olen säännöllisesti mukana kummankin hoitolan toiminnassa. Tiimini täytyy nähdä minut, jotta he tietävät, että tuen ja koulutan heitä päivittäin. He olivat välittömästi mukana ideassani siirtyä Guinot-tytäryhtiöksi. He kävivät koulutuksia täydentääkseen osaamistaan. Perustin neljännesvuosittaisen kollektiivikokouksen sekä kuukausittaisen henkilökohtaisen tapaamisen. Tässä tapaamisessa kävimme läpi lukuja Ikosoft-järjestelmästä. Analysoimme positiivisia tekijöitä sekä kehityskohtia, ja suunnittelemme yhdessä tulevat tavoitteet kullekin kosmetologille. Guinot-kouluttaja käy hoitolassamme säännöllisesti, jotta kosmetologit voivat ylläpitää osaamistaan sekä oppia uusia tekniikoita. Kosmetologit tuntevat itsensä arvostetuiksi työntekijöiksi, joita kuunnellaan ja koulutetaan, sillä heissä piilee avain menestykseemme.

Kuinka näet kumppanuuden tulevaisuuden?

Hyvänä, sillä saavutimme toivomani liikevaihdon avaamisen ensimmäisenä kuukautena. 2016 oli sekä haasteiden ette menestysten vuosi, kiitos Guinot yhteistyökumppanuuden!

Mitä eroja huomaat ennen/jälkeen kumppanuuden?

Tunnen jatkuvasti brändin tuen sekä viestintävälineiden, koulutuksen ja seurannan kautta. Alussa pelkäsin menettäväni päätäntävallan, mutta näin ei todellakaan käynyt. En tunne olevani rajoitettu, ja saan kaiken tarvitsemani tuen.

Alusta alkaen olemme nähneet kasvun niin liikevaihdossa kuin käyttöasteessa. Asiakkaittemme ostovoima on kasvanut. Olemme myös lisänneet asiakashankintaamme kiitos Guinotin hyvän maineen. Varastonhallinta helpottui, koska voimme tilata tuotteita milloin vain käyttöjärjestelmän kautta, ja ne saapuvat hoitolaan kolmessa päivässä.

Mitä ajattelet Guinot-kumppanuudesta tänä päivänä, ja millaisena näet yrityksesi tulevaisuuden?

Pidän tulevaisuutta rauhallisena, koska hoitolani ovat Guinot-yhtiöitä. Sen näkee helpommin pitkällä aikavälillä. Toivon toisen hoitolani, josta on vasta tehty Guinot-tytäryhtiö, menestyvän. Omistan vuoden 2016 tälle projektille, jota työstän yhdessä Gionotin kanssa.


YHTEISTYÖKUMPPANIEN MIETTEITÄ

Laurence Bossa

Johtaa Guinot-hoitolaa Marseillessa, Chartreux alueella.  

"Tänä päivänä tunnetun brändin tuki on yrityksen kehitykselle ja kasvulle on välttämätöntä "

Andreia Batista

Johtaa Guinot-hoitolaa Antonyssa.

"Hoitolani saavutti + 63% liikevaihdon vuoden 2015 ensimmäisellä puoliskolla verrattuna vuoteen 2014."